O sidranju govorimo takrat, ko želimo naše plovilo dalj časa obdržati na izbranem kraju, bodisi po lastni želji bodisi iz razloga, da na obali ni dovolj mest za privez, kar se v glavni turistični sezoni lahko pogosto zgodi.
Preden se posvetimo samemu sidranju, v navtičnem vodniku (peljar) pogledamo podatke o nameravanem mestu sidranja in preverimo vremensko napoved za pomorce. Posebej pozorni smo na napoved smeri in jakosti vetra, da veter in valovi ne bi preveč premikali jadrnice. Če je le mogoče, pripravo in samo sidranje izvedemo še v dnevnem času, saj je ponoči tveganje neuspelega sidranja bistveno večje.
Izvedba sidranja:
- izbor lokacije – določimo mesto sidranja, glede na oddaljenost od sosednjih plovil, glede na podlago morskega dna, globino morja in možnih zanosov zaradi vetra ali morskih tokov,
- priprava sidra – član posadke na premcu pripravi sidro: ga sprosti, izvleče iz ležišča in spusti nad gladino morja (ne v morje!),
- manever sidranja – s počasno plovbo se približamo točki sidranja z vetrom v premec, ustavimo plovilo in pričnemo z vzvratno plovbo; spustimo sidro, izpuščamo sidrno vrv in opazujemo ali se je sidro pravilno učvrstilo; če sidro »orje«, postopek ponovimo,
- dolžina vrvi – v morje spustimo najmanj 3-kratno dolžino vrvi/verige glede na globino morja, zaustavimo vitel in zavarujemo sidrno vrv/verigo na premcu; v kolikor je sidro ‘prijelo’, se bo plovilo relativno hitro s premcem obrnilo proti mestu, kjer je spuščeno sidro,
- preverjanje sidranja – preverite premikanje plovila glede na kopno; če na vrvi/verigi zaznate tresljaje, se sidro ni zadosti dobro učvrstilo. V tem primeru postopek sidranja ponovite. V kolikor sidranje prestane vse naštete teste, lahko spustite še dodatno dolžino ali dve (globine) vrvi/verige in šele nato ugasnete motor,
- končno preverjanje – pozicijo še nekaj časa preverjajte. V kolikor posumite, da sidro ne drži dobro, ne čakajte. Dodatno preverite položaj plovila in po potrebi postopek sidranja ponovite,
- vključen GPS – ponoči je priporočljivo spati z vključenim GPS-om in vklopljeno funkcijo »Drag Alarm« (če je na voljo), ki nas opozori ob premiku plovila iz prej nastavljenega območja sidranja.
Praviloma je sidranje na Jadranu brezplačno. Kljub temu vam bodo na bolj obljudenih lokacijah domačini to zadovoljstvo zaračunali.
Prav tako je le redko brezplačno privezovanje na bojo. V primeru, da se boste vezali na običajno bojo šibkejše izvedbe, se vedno privežite na rinko, ki je na spodnjem delu boje, nikoli pa za njen vrhnji del. Pri večjih, močnejših bojah, pa se lahko privežete tudi na njihovi zgornji strani.
Preverite tudi našo široko ponudbo za najem plovil.